:: Skodovka-Club :: - Sport
September 23 2017 22:06:00
Zegar
Nawigacja
· Strona główna
· Artykuły
· Download
· FAQ
· Forum
· Linki
· Kategorie newsów
· Kontakt
· Galeria zdjęć
· Kalendarz
· Szukaj
Skodopedia
· Historia
· Osobowe
· Ciężarowe
· Komunikacja Miejska
· Prototypy
· Sportowe
· Wojskowe
Reklama
motostat.pl

PolskaJazda.pl

Automobilklub Wielkopolski

claudia i kasia chwołka

Hurtownia Rybnik

SUPREMUM

Sport
Škoda Auto Sport


· F3
· MTX 1-01
· 1100 Super Sport
· 1100 OHC
· B5 Spider
· Baghira Spider
· MB 1500 Special
· S100 Rally
· 130 RS
· 130 RS (UVMV)
· 200 RS Coupe
· 2000 MI
· Grupa A5
· 120 LS A
· 120 Rally
· Salamandra
· 130 LR
· 130 R/H
· Favorit
· Favorit 1600 H
· Favorit Chamonix
· Favorit Pick-Up Free style
· Felicia KitCar
· Felicia Pick-Up Free style
· Fabia WRC
· Fabia TDI Rally
· Octavia Kit Car
· Octavia WRC
· Octavia Tourismo
· Puchary (Cup)
Wszystko zaczęło się w 1901 roku, kiedy to panowie Laurin Klement wystawili do wyścigu Paryż-Berlin swój motocykl. Narcis Posedniczek, który prowadził ten pojazd, jechał tak szybko, że linię mety przejechał dużo wcześniej niż pojawili się na niej organizatorzy, gotowi przyjąć pierwszych zawodników. W końcu pomimo bezspornego zwycięstwa Posedniczka zdyskwalifikowano. Wtedy już zakłady Laurin i Klement rozpoczęły produkować automobil Jednym z największych sukcesów po przejęciu przez firmę nazwy Skoda, było zwycięstwo modelu Popular Roadster w Rajdzie Monte Carlo w 1936 roku. W latach 50. firma uczestniczyła w słynnym wyścigu 24-godzinnym Le Mans. Kolejnym udanym pojazdem była Octavia (1 i 2 miejsce w swojej klasie w Rajdzie Monte Carlo w 1961 roku). W 1961 roku czeska firma odniosła w debiucie pierwsze zwycięstwo w swojej klasie w rajdzie RAC, pierwsze z 27, które wywalczyła w ciągu kolejnych 27 lat. W latach 70. na rajdowych trasach pojawiła się Skoda 130 RS zwana małym Stratosem. W swej kategorii była ona tak samo niepokonana jak model Lancii, od którego przejęła nazwę. Jeden z najlepszych okresów w dziejach Skody rozpoczął się wraz z pojawieniem się modelu Favorit. Mistrzem świata w zawodach do 1300 cm3 został w 1991 i 1992 roku. W 1994 roku przypadł mu tytuł mistrza w światowym pucharze FIA dla samochodów Formuły 2. W 1995 roku pokazał się nowy rajdowy samochód: Skoda Felicia Kit Car. Na nim Stig Blomqvist dojechał na 3. miejscu w klasyfikacji generalnej Rajdu RAC 1996. W 1997 roku zaprezentowano Octavię Kit Car z napędem na jedną oś i silnikiem o pojemności 2 litrów. W 1999 roku podczas Rajdu Monte Carlo zadebiutowała Skoda Octavia WRC, a za jej kierownicą usiadł Armin Schwarz. W Czechach rozgrywane są wyścigi Octavia Cup. Obecnie w rajdowych mistrzostwach świata startuje Fabia WRC.






Copyright © Qba & KrawaT

Kalendarz
Po Wt śr Cz Pi So Ni
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  
Skodovka-Club
· O Klubie
· Zarząd Klubu
· Klubowicze
· Gadżety Klubowe
·
Zniżki Klubowe
·
Współpraca
· Sponsorzy
· Terminarz Imprez
Losowa Fotka
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Wygenerowano w sekund: 0.05 16,630,019 Unikalnych wizyt