:: Skodovka-Club :: - News: Octavia jeszcze nowocześniejsza: kompaktowy silnik TSI i system DCC
September 23 2017 22:07:59
Zegar
Nawigacja
· Strona główna
· Artykuły
· Download
· FAQ
· Forum
· Linki
· Kategorie newsów
· Kontakt
· Galeria zdjęć
· Kalendarz
· Szukaj
Skodopedia
· Historia
· Osobowe
· Ciężarowe
· Komunikacja Miejska
· Prototypy
· Sportowe
· Wojskowe
Reklama
motostat.pl

PolskaJazda.pl

Automobilklub Wielkopolski

claudia i kasia chwołka

Hurtownia Rybnik

SUPREMUM

Octavia jeszcze nowocześniejsza: kompaktowy silnik TSI i system DCC
technikaŠKODA Octavia jest jeszcze bardziej dynamiczna i oszczędna. Gama silników benzynowych została uzupełniona o nową, wysoce zaawansowaną, trzycylindrową jednostkę 1.0 TSI. Równolegle, dla wersji silnikowych o mocy powyżej 150 KM debiutuje adaptacyjny system zmiennego trybu jazdy DCC.



Niezależnie od typu nadwozia, ŠKODA Octavia zachwyca swoimi mocnymi i oszczędnymi silnikami. Rozbudowana gama jednostek benzynowych i wysokoprężnych rozciąga się aż po sportowe wersje RS o mocy 230 KM przy technologii TSI i 184 KM dla wersji TDI.
W ofercie benzynowych silników TSI debiutująca turbodoładowana, trzycylindrowa jednostka zastąpiła czterocylindrowy silnik o pojemności 1,2 litra. Ze swojej pojemności 999 cm3 generuje 115 KM mocy i 200 Nm momentu obrotowego w zakresie obrotów 2000–3500 obr./min. Pierwszy trzycylindrowy silnik w historii tej serii modelowej wyróżnia się wysokim komfortem akustycznym i dynamiką przewyższającą zastępowaną wersję.

W połączeniu z siedmiobiegową skrzynią automatyczną DSG nowy 1.0 TSI rozpędza ŠKODĘ Octavia w wersji liftback od 0 do 100 km/h w 10 sekund i pozwala jej osiągnąć 202 km/h. Z sześciobiegową skrzynią ręczną czas przyspieszenia do 100 km/h wynosi 9,9 sekundy.
Wersja kombi również jest dostępna z obydwoma typami skrzyni biegów - dla obydwu prędkość maksymalna w kombi wynosi 200 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h 10,2 sekundy z siedmiobiegową przekładnią DSG i 10,1 sekundy z sześciobiegową skrzynią ręczną.
Największy postęp nowa jednostka przyniosła jednak na polu zużycia paliwa, obniżając je o 8%. Wersja liftback z siedmiobiegową skrzynią DSG może pokonać 100 km zużywając średnio tylko 4,6 litra paliwa. Wersja kombi zużywa średnio 4,7 l/100 km ze skrzynią manualną.
Nowy silnik 1.0 TSI napędzający ŠKODĘ Octavia to dzieło nowoczesnej technologii w każdym calu. Dzięki kompaktowej budowie i skrzyni korbowej wykonanej z aluminium, trzycylindrowa jednostka napędowa waży tylko 78 kg. Aluminiowe tłoki i kute korbowody są wyważone w taki sposób, by zapewnić cichą i gładką pracę bez potrzeby instalacji wałka wyrównoważającego.

Cała konstrukcja zapewnia niską masę bezwładności i minimalne straty energii przy tarciu wewnętrznym. Skrzynia korbowa i głowica cylindrów posiadają swoje własne obiegi układu chłodzenia, a kolektor wydechowy zintegrowany z głowicą cylindrów ma kluczowe znaczenie w wydajnym układzie termoregulacji całego silnika. Dla udoskonalenia sposobu dostarczenia paliwa do silnika, wałki rozrządu zaworów ssących i wydechowych mogą być regulowane o odpowiednio 50 i 40 stopni obrotu.

Paliwo wtryskiwane jest bezpośrednio do komory spalania pod wysokim ciśnieniem sięgającym 250 barów. Intercooler turbosprężarki jest zintegrowany z dolotem, błyskawicznie podnosząc ciśnienie doładowania do nawet 1,6 bara.
System DCC: zróżnicowane doświadczenie jazdy
Na rok modelowy 2017 dla modelu Octavia z silnikami o mocy od 150 KM ŠKODA przygotowała zawieszenie adaptacyjne DCC wraz z wyborem profilu jazdy (Dynamic Chassis Control). Wybór profilu jazdy (Driving Mode Select) umożliwia dopasowanie niektórych parametrów samochodu do potrzeb i upodobań kierowcy. Dostępne tryby jazdy Comfort, Normal i Sport zmieniają nastawy układu napędu, układu kierowniczego i charakterystykę amortyzatorów. Układ DCC dostępny jest także w modelach Octavia RS i Octavia RS 230, gdzie oferuje bardziej komfortowe ustawienie w codziennej eksploatacji.
Sztywność amortyzatorów jest regulowana zaworem sterującym przepływem oleju w ich wnętrzu. Zawór ten jest elektronicznie sterowany na podstawie warunków na drodze, stylu jazdy kierowcy i wybranego przez niego trybu pracy. Pełne otwarcie zaworu zapewnia skuteczniejsze tłumienie nierówności, małe – bardziej precyzyjne i pewne prowadzenie ze skuteczniejszym hamowaniem i zminimalizowanymi przechyłami. DCC przyczynia się także do poprawy bezpieczeństwa czynnego: funkcja automatycznie zmienia ustawienie z Comfort na Sport w sytuacjach awaryjnych, dzięki czemu zapewnia maksymalną stabilność i skraca drogę hamowania.


DCC i wybór profilu jazdy są elementami wyposażenia opcjonalnego, dostępnego od wersji wyposażenia Ambition. Dzięki możliwości wyboru profilu jazdy kierowca może regulować charakterystykę pracy układu kierowniczego, automatycznej skrzyni biegów DSG i zawieszenia, wybierając jeden z kilku dostępnych trybów jazdy.
Tryb Individual umożliwia ustawienie właściwości każdego z podzespołów oddzielnie według osobistych preferencji.
Gama silników z systemem DCC: ponadprzeciętne osiągi, niskie zużycie paliwa
Adaptacyjny system DCC umożliwiający regulację trybu jazdy samochodu dostępny jest z następującymi jednostkami:

Silniki TSI:
› 1.4 TSI/110 kW (150 KM) – skrzynia sześciobiegowa ręczna lub siedmiobiegowa DSG
› 1.8 TSI/132 kW (180 KM) – skrzynia sześciobiegowa ręczna lub siedmiobiegowa DSG; 4×4 z sześciobiegową DSG
› 2.0 TSI/162 kW (220 KM) – RS, sześciobiegowa ręczna lub sześciobiegowa DSG
› 2.0 TSI/169 kW (230 KM) – RS 230, sześciobiegowa ręczna lub sześciobiegowa DSG

Silniki TDI:
› 2.0 TDI/110 kW (150 KM) – sześciobiegowa ręczna lub sześciobiegowa DSG; 4×4 z sześciobiegową ręczną
› 2.0 TDI/135 kW (184 KM) – sześciobiegowa ręczna lub sześciobiegowa DSG, 4×4 z sześciobiegową DSG
Właściwości ogólne, wnętrze i rozwiązania „Simply Clever”
ŠKODA Octavia zawsze była znana z oferowania „trochę więcej samochodu” od konkurencji dzięki wyjątkowo przestronnej kabinie połączonej z eleganckim kształtem nadwozia liftback z funkcjonalną, dużą pokrywą bagażnika. Do założeń modelu należy zapewnienie ponadprzeciętnej przestrzeni z najlepszymi wynikami w segmencie samochodów kompaktowych w zakresie ilości miejsca na nogi i głowy pasażerów. Zarówno wersja liftback, jak i kombi mogą pochwalić się największymi pojemnościami bagażnika w swoich klasach.

Tak jak każdą ŠKODĘ, model Octavia wyróżnia wiele udogodnień elektronicznych i rozwiązań „Simply Clever”, które ułatwiają życie wszystkim osobom na pokładzie auta.

Na rok modelowy 2017 klimatyzacja Climatronic zyskuje filtr antyalergiczny, a opcjonalna kamera cofania ma zagwarantowaną pełną widoczność dzięki czyszczeniu płynem do spryskiwaczy. Od końca lata wśród opcji pojawi się parasolka mocowana pod fotelem pasażera z przodu, już teraz natomiast dostępny jest uchwyt do mocowania iPada na oparciach przednich foteli.
Nowe funkcje pokładowego systemu rozrywki
Pokładowy system rozrywki w modelu Octavia wykorzystuje architekturę Modular Infotainment Matrix drugiej generacji (MIB II). Jest łatwy w obsłudze, wszechstronny i bardzo wydajny. Począwszy od roku modelowego 2017 zestaw Swing jest częścią wyposażenia standardowego już od wersji Active. Do zestawu Amundsen dodano funkcję wi-fi, a część z funkcji systemu może być sterowana poprzez aplikację ŠKODA Media Command na tablecie lub smartfonie – miła perspektywa dla pasażerów ŠKODY Octavia siedzących z tyłu.
Z nowymi funkcjami pokładowy system rozrywki staje się dla modeli rocznika 2017 jeszcze bardziej rozbudowany. Opcja ŠKODA Phonebox wykorzystuje antenę samochodu do wzmocnienia sygnału telefonu bez potrzeby podłączania się do niego kablem. W tym samym czasie bezprzewodowo ładuje go indukcyjnie (zgodnie ze standardem Qi dla kompatybilnych telefonów).
Kalendarz
Po Wt śr Cz Pi So Ni
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  
Skodovka-Club
· O Klubie
· Zarząd Klubu
· Klubowicze
· Gadżety Klubowe
·
Zniżki Klubowe
·
Współpraca
· Sponsorzy
· Terminarz Imprez
Losowa Fotka
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Wygenerowano w sekund: 0.05 16,630,051 Unikalnych wizyt